Mlatové cesty jsou dnes hojně využívány pro zahradní cestičky, chodníky, pěší stezky, cyklostezky, hřbitovní cesty, kruhové plochy okolo stromů, mlatový povrch je možné použít i na plochy sportovišť
Jsou šetrné ke kloubům chodců, velmi příjemně se po nich chodí na boso, neobsahují žádné plasty, beton a jiné cizí hmoty, vše, z čeho je struktura mlatové cesty složena, je přírodního původu. Mají přirodní vzhled, dobře propouští vodu. Jsou ideálním doplňkem k okolní zeleni, se kterou se organicky pojí
Jsou hojně využívány nejen na zahradách rodinných domů, ale i v zámeckých parcích.
Název "mlatová" má původ v mlatu - mechanicky zhutněný povrch hliněných podlah stodol, na kterých se cepy mlátilo obilí. Protože byl povrch zhutněný, dobře se pak na něm sbíralo vymlácené obilí.
Současné mlatové cesty mají ovšem s původními mlaty společný jen původ a název.
Mlatová cesta je ideální pro zahrady rodinných domů, pro zámecké zahrady či zahrady rekreačních středisek apod., prostě všude tam, kde chceme použít jen přírodní materiály a dosáhnout ideálního souladu cesty s okolní přírodou. Zkuste si takovou cestu představit vybudovanou z asfaltu, betonu nebo dlažby...
Na budování mlatových cest není potřeba žádné pojivo (beton, lepidlo...), použít lze pouze přirozené přírodní materiály, propouštějící, resp. ve svém profilu zadržující vlhkost. Mlatové cesty tak bývají méně prašné než jiné nezpevněné. Po dešti naopak nejsou na mlatových cestách louže, nejsou rozbahněné.
Mlatová cesta je tvořena dvěmi, lépe třemi vrstvami přirodního kameniva a hlinitopísčité půdy, kladené postupně, nejdříve se položí a kvalitně zhutní a upraví první vrstava, pak druhá a nakonec třetí. Od okolního povrchu (trávníky, záhony...) se mlatové cesty odděleují buď pásovinou (alespoň 8 mm silnou, vysokou obvykle 100mm), nebo betonovými obrubníky, někdy i dřevěnými, každopádně je nutné nějako obrubu mlatové cesty použít.
Běžný mlatový chodník je pouze pochozí, není určen pro pohyb automobilů. Pokud je nutné, aby byla mlatová cesta pojízdná, je nutné použít přídavné materiály, které cestu zpevní. Pak je nosnost takových povrchu až 7,5 tuny.
Z estetických důvodů lze na tenkou horní vrstvu použít moderní materiály, které jsou nabízeny v řadě odstínů, od antracitu přes červenou a žlutou až po šedou nebo bílou.
Ceny použitých materiálů se hodně liší, moderní barevné materiály jsou výrazně dražší, nicméně jsou stálobarevné.
Vyplňte formulář níže nebo volejte
+420 724 800 094